Skip Navigation LinksStart >> Produkty >> Chłodnica oleju

Chłodnica oleju

W większości przypadków rolki nośne walczaków obrotowych łożyskowane są ślizgowo.
Przy znacznych siłach nacisku - obciążających panewki, ten rodzaj łożyskowania wymaga zapewnienia wyjątkowo dobrych warunków ich smarowania. Niezwykle ważny jest więc w tym przypadku zarówno sam dobór odpowiedniego środka smarnego, jak i utrzymanie optymalnych parametrów jego pracy. Niestety, każdy nadmierny wzrost temperatury powoduje zachwianie wartości tych parametrów, a tym samym znaczne pogorszenie właściwości smaru. Ten niekorzystny stan w połączeniu ze znacznymi naciskami może doprowadzić do gwałtownej degradacji powierzchni czopów i panewek.
Wzmożone wydzielanie się ciepła na styku czopa z panewką może być spowodowane wieloma czynnikami. Wśród najbardziej typowych powodów należy wymienić:
  • błędną pozycję rolek nośnych - rozregulowanie układu nośnego;
  • wykorbienie osi geometrycznej płaszcza;
  • ponadnormatywne obciążenie walczaka materiałem wsadowym;
  • występowanie zanieczyszczeń środka smarnego.
Dodatkowym niekorzystnym czynnikiem, "sprzyjającym" wydzielaniu się ciepła na styku panewki z czopem rolki nośnej, może być zmiana ich wzajemnego położenia zarówno w ramach luzów osiowych, jak i promieniowych.
Zmiana takowa ma najczęściej miejsce w przypadku znacznych wartości osiowego bicia pierścienia biegowego, a także może być ubocznym skutkiem celowego działania jakim jest regulacja skoszeń rolek nośnych. Ten drugi przypadek jest niezwykle trudny do usunięcia, szczególnie gdy w wyniku regulacji dochodzi do osiowego "przeskoku" wału rolki w panewkach (rolka "ściągająca" staje sie "podciągającą" lub odwrotnie)

Z powyższych treści wynika, że przyczyn niekorzystnego stanu, jakim jest nadmierny wzrost temperatury panewek łożysk rolek nośnych, jest wiele. Trudno je wszystkie przewidzieć, a jeszcze trudniej je usunąć. Należy mieć więc w zanadrzu chociażby możliwość złagodzenia skutków ich ewentualnego występowania.

Temu słusznemu celowi służą wszelkiego rodzaju układy chłodzenia - odprowadzające nadmiar wydzielanego ciepła - standardowo lub opcjonalnie instalowane w korpusach rolek. Niestety, częstokroć, są one mało wydajne, a przez to nie są one w stanie odprowadzić większej ilości ciepła, szczególnie w przypadku nagłego wzrostu temperatury.
Nie wszystkie standardowe układy posiadają również moduły filtrujące olej, co jest istotne szczególnie wtedy, gdy emisji ciepła towarzyszy zużycie współpracujących elementów łożysk.
W takim przypadku przydatna okazać się może zewnętrzna, mobilna chłodnica oleju zbudowana na bazie wysokowydajnego, wodnego wymiennika ciepła i dodatkowo wyposażona w filtr cząstek stałych oczyszczający olej z zanieczyszczeń.

Chłodnica takowa jest do Państwa dyspozycji zarówno w opcji zakupu, jak i wypożyczenia.

/ Zapytaj o szczegóły oferty /





ZALETY URZĄDZENIA

  • łatwość i szybkość obsługi;
  • możliwość relatywnie łatwego przemieszczania;
  • zasada działania oparta na tradycyjnych osiągnięciach techniki;
  • prosta budowa, będąca gwarancją niezawodnej oraz bezawaryjnej pracy.

DANE TECHNICZNE

środek chłodzący: woda w obiegu *;
wydajność przepływu oleju: 11,4 dm3/min;
moc wymiany ciepła: 18 kW;
filtr cząstek stałych: 10 µm;
masa całkowita: 50 kg;
wymiary gabarytowe: 670 x 520 x 560 mm;
zasilanie: 230 V.
* zalecany jest dostęp do wody w obiegu otwartym oraz dostęp do kanalizacji ściekowej.

Strefa klienta